شناسهٔ خبر: 173428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقاطع حادثه خیز رکن آباد در بردسکن ایمن سازی شد

روشنایی حادثه خیز رکن آباد رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بردسکن گفت: به‌منظور افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری سوانح تقاطع پرحادثه روستای رکن آباد عظیم آباد در محور بردسکن ایمن سازی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، علی اکبر یوسـفیان گفت: محور بردسکن به بجستان که از محورهای مواصلاتی شمال به جنوب و دارای حجم بالای ترافیکی است در تقاطع روستای عظیم آباد – رکن آباد تصادفات متعددی در این نقطه رخ می‌داد.

وی اضافه کرد: با بررسی و مطالعات انجام شده مشخص شد اغلب حوادث هنگام شب رخ داده و بر همین اساس برای جلوگیری از این تصادفات باید نسبت به آشکارسازی و روشنایی این تقاطع اقدامی صورت می‌گرفت.

یوسفیان اظهار کرد: این پروژه با همکاری بخش خصوصی و کمک خیرین و هماهنگی و مساعدت مدیریت برق شهرستان بردسکن با نصب ۱۳ عدد تیر روشنایی به متراژ ۷۰۰ متر انجام گرفت.

به گفتۀ رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بردسکن در سطح راه‌های حوزۀ استحفاظی این شهرستان چندین نقطۀ مستعد حادثه وجود دارد که نیازمند به اصلاح هندسی و اجرای سیستم روشنایی است که برای اجرا و عملیاتی شدن نیازمند تأمین اعتبار است.

بردسکن در جنوب غربی خراسان رضوی و ۲۷۵ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده این شهرستان از شمال به سبزوار، از جنوب به شهرستان‌های طبس و فردوس، از شرق به شهرستان خلیل آباد و از غرب به شهرستان شاهرود (استان سمنان) و کویر نمک محدود شده است.